Cum sa gasesti echilibrul intre serviciu si familie?

Unelte articol

Cum sa gasesti echilibrul intre servici si familie?Aceasta este o intrebare la care multi nu reusesc sa gaseasca un raspuns. Insasi ideea de a avea lucrurile in echilibru in ziua de astazi e un mit. Nimeni nu poate sa administreze perfect si corect tot ceea ce poate oferi viata, fie ca e vorba de planul spiritual, emotional, financiar, profesional sau din punct de vedere fizic. Zi de zi, sa gasesti un echilibru intre toate acestea este imposibil, mai ales cand intervine si familia printre acestea. In acest articol o sa iti oferim cateva sfaturi despre cum sa imbini viata de familie cu serviciul astfel incat sa te indrepti spre un echilibru.

Pasi

  1. 1

    Imparte treburile casnice in asa fel incat fiecare membru din familie sa munceasca in mod egal pentru casa. Ambii parinti trebuie sa se implice in mod egal si in ingrijirea copiilor si nu sa stabiliti din timp ca un parinte se ocupa de un aspect din viata copiilor si celalalt de alt aspect. Trebuie o implicare din partea amandurora.

  2. 2

    Prioritizati activitatile si problemele – Chiar daca simtiti ca atat serviciul cat si familia sunt foarte importante, incercati sa decideti care este mai importanta intr-un moment dat. Astfel nu trebuie sa neglijati pe una in favoarea celeilalte cauzand un conflict. De exemplu, daca cineva este bolnav si trebuie sa mergi la servici, atunci e mai bine sa ramai cu cel bolnav si sa ai grija de el decat o zi normala la servici. Insa daca ai o sedinta sau un meeting stabilit din timp, acest lucru poate fi considerat mai important decat o iesire in parc. Stabiliti treburile casnice in asa fel incat fiecare sa faca ce ii face placere mai mare.

  3. 3

    Lucreaza ca un profesionist – Mergi la servici mereu dimineata ( sau la ora stabilita ), fii punctual, si paraseste serviciul imediat ce s-au terminat orele de lucru. Cand esti acasa blocheaza orice activitate legata de servici sau daca uneori trebuie sa mai lucrezi si acasa, programeaza foarte strict aceste momente.

  4. 4

    Organizeaza-ti timpul – Daca ai un time management foarte bun, atunci nu exista motive pentru care nu ai putea sa acorzi suficient timp familiei. Time management nu inseamna numai sa iti administrezi timpul, ci si sa stabilesti clar cand incepe si cand se termina lucrul, sa stii sa spui “nu” unui coleg care te roaga des sa il ajuti si vede in tine un ajutor de fiecare data cand este presat de timp. Tine minte ca nu vei putea sa te tii de un program in care ai ocupat 110% din timp. Inlcude mereu si timp de “rezerva” in planurile tale.

  5. 5

    Fa o lista de lucruri pe care nu vrei sa le faci, lucruri care iti consuma timpul fara sa te ajute si care iti consuma energia. De exemplu, nu te ajuta cu nimic sa stai la servici pe diverse siteuri de barfe si noutati, sau pe retelele sociale. La fel nici sa iesei toata ziua sa fumezi sau sa stai la o barfa cu colegii.

  6. 6

    Implica-ti partenerul de viata in planificarile pe termen scurt – Revezi planurile pentru saptamana ce urmeaza in fiecare duminica dupa amiaza de exemplu si revezi planurile pentru ziua urmatoare in fiecare dupa amiaza. Astfel vei fi alaturi de partenerul tau si veti simti ca faceti parte din aceeasi familie. Nu incercati sa va planificati separat treburile.

  7. 7

    Stabileste o zi pe saptamana in care sa ai activitati cu familia. Poti sa stabilesti ziua de joi seara pentru a merge la film, pentru a iesi in parc sau pentru a face diverse activitati care va implica cu toti.

  8. 8

    Vorbeste cu prietenii de la servici despre viata ta de familie. Nu lucruri personale, dar poti sa vorbesti despre mediul de acasa.  Un studiu facut de o universitate de prestigiu din SUA a demonstrat ca persoanele care sunt deschise fata de colegi la servici si vorbesc cu acestia diferite probleme din viata lor personala, sunt mult mai satisfacuti la servici si sunt mult mai eficienti.

  9. 9

    Incearca sa renunti complet la taskurile si activitatile care ti-au apartinut tie si acum apartin altor persoane. Incearca sa nu te dai cu parerea sau sa critici. Renunta la orice sentiment de vina sau remuscare fata de un  proiect la care nu mai lucrezi.

Tips

  • nu te sfii sa vorbesti cu partenerul tau despre problemele pe acre le sesizezi; cu cat mai repede semnalezi o problema, cu atat mai repede o vei rezolva
  • implica-ti partenerul in viata de la servici, pune-l la curent cu ce se intampla si consulta-l referitor la unele probleme, chiar daca nu o sa faci cum spune, dar se va simti satisfacut
  • fii foarte strict cu organizarea pentru ca daca nu reusesti sa fii organizat nu ai nici cea mai mica sansa sa gasesti vre-un echilibru, pe orice plan

.

Previous postCum sa distingi raul de bine? Next postCum sa saruti frantuzeste?

Related Posts

2 Comentarii

  1. Cornogolub
    Ian 10, 2012

    SERVÍCIU, servicii, s. n. 2. Ocupație pe care o are cineva în calitate de angajat; slujbă. ♦ Îndatorire care revine cuiva în calitate de angajat; îndeplinirea acestei îndatoriri. A intra în serviciu = a deveni salariat.
    Forma „servici”, destul de răspândită, este incorectă

    Răspunde
    • cip
      Feb 17, 2012

      Corectat. Multumim!

      Răspunde

Posteaza un comentariu


close