Cum sa dormi cand esti stresat

Unelte articol

Un om doarme in mod normal in jur de 7 ore pe noapte, spre deosebire de secolul trecut, cand dormea 9 ore. Insa aceasta scadere a orelor de somn are consecintele ei: iritabilitate, cresterea nivelului de stres si chiar problem de inima. Cand avem o zi grea sau suntem prea stresati, mintea noastra se framanta cu acele ganduri, nepermitand un somn linistit. Iata cateva sfaturi pentru a dormi mai bine, fara ajutorul pastilelor:

Pasi

  1. 1

    Dezvolta-ti o rutina zilnica. Stabileste-ti ora de culcare si planifica-ti activitatile in functie de aceasta.

  2. 2

    Indeparteaza orice sursa de distragere a atentiei care te poate tine treaz. Dormitorul tau trebuie sa fie un mediu placut si curat, cu o temperatura potrivita. Inchide aparatura electronic (tv, computer, radio etc). De asemenea ai grija sa nu mananci nici prea putin, nici prea mult inainte de culcare. Du-te la baie inainte sa te culci, pentru a evita trezirea in mijlocul noptii.

  3. 3

    Ai grija sa faci tot ce iti propui in ziua respectiva. Daca mintea ta nu este linistita ca a indeplinit toate sarcinile, se poate framanta in timpul noptii si vei avea probleme cu somnul.

  4. 4

    Gaseste metode potrivite tie pentru a te relaxa. Aromoterapia este foarte benefica, o baie fierbinte de asemenea, dar si lumanari parfumate sau yoga.

  5. 5

    Incearca sa meditezi. Astfel iti vei calma intai mintea si iti vei relaxa corpul, iar apoi vei intra intr-o stare de liniste sufleteasca ce te va ajuta sa dormi mai bine.

  6. 6

    Dupa ce te intinzi, incearca sa-ti relaxezi muschii progresiv. Incepe cu exercitii de respiratie, apoi concentreaza-te pe membre si in final pe cap, spate si abdomen. Insa nu lucra prea tare muschii, este de ajuns doar sa te relaxezi.

  7. 7

    Daca simti ca mintea ta inca lucreaza si nu te lasa sa dormi, fa ceva ca sa iti limpezesti gandurile. Uita-te la TV, citeste o carte, foloseste-te de imaginatie.

  8. 8

    Incearca sa te relaxezi complet inainte de culcare, sa lasi deoparte toate grijile si sa te concentrezi pe dormit. Fa un pact cu tine insuti ca vei actiona dimineata, nu acum.

Previous postCum sa distrezi copiii la o petrecere Next postCum sa dormi mai bine cu ajutorul imaginatiei si al meditatiei

Related Posts

Posteaza un comentariu


close